Search The Query
Search
Image
  • Home
  • מייקל דאגלס – חתן פרס בראשית לשנת 2015 בישראל

מייקל דאגלס – חתן פרס בראשית לשנת 2015 בישראל

מייקל דאגלס הוא שחק ומפיק יהודי אמריקאי אשר זכה במהלך השנים בפרס אוסקר ובפרס גלובוס הזהב. הוא נחשב לשחקן ומפיק מוערך בהוליווד, לו היסטוריית משחק עשירה ומפותחת. דאגלס נולד בניו ג׳רזי לשחקנים קירק דאגלס ודיאנה דיל. תפקידו הראשון של מייקל היה בתור נהג ג׳יפ בסרט ״הטל צל ענק״, בו השתתף בתפקיד הראשי אביו. בנוסף, שיחק בסדרת הטלוויזיה ״רחובות סן פרנסיסקו״ אשר זכתה לצופים רבים ברחבי אמריקה.

כשחקן מפורסם שיחק דאגלס לא פחות מ-27 סרטי קולנוע. בין הסרטים אותם הפיק/ שיחק היו קן הקוקיה, שורת המקהלה, חיזור גולרי, אינסטינק בסיסי, המשחק, הרוח והחושך ועוד רבים וטובים. הסרט, כן הקוקיה זכה בארבעה פרסי אוסקר בהשתתפותו של השחקן האגדי ג׳ק ניקולסון. בנוסף, דאגלס זכה בשנת 1987 על משחקו בסרט ״וול סטריט״. בשנת 2009, זכה מייקל דאגלס בפרס מפעל חיים, בשנת 2013 בפרס גלובוס הזהב ובפרס גילדת שחקני המסך על התפקיד הראשי ששיחק וזכה לתגובות רבות בסרט ״חיי עם ליברצ׳ה״. בשנות ה-70, נישא השחקן לדיאנדרה לוקר ויש לו בן אחד ושמו קמרון. בתחילת שנות ה-2000 התגרש השחקן ונישא בשנית לשחקנית קת׳רין זיטה גו׳נס. לזוג נולדו שני ילדים, מייקל ודילן, אך גם הזוג הנכסף התגרש אחרי 13 שנים, וחידשו את הקשר בסוף שנת 2013.

בחודש האחרון, ביקר השחקן היהודי בארץ ישראל במטרה לקבל את פרס בראשית בעיר הבירה ירושלים. לטענתו של השחקן אשר התראיין לאחרונה לעיתונות הישראלית, החרם על ישראל באמריקה נכשל וכי רבים לא ממש מכירים בו באמריקה בתור שחקן ומפיק יהודי. בנוסף, הוא מספר כי כבר ביקר בארץ בשנת 1966 כאשר היה בן 22, במסגרת הצילומים לסרט בו השתתף ״הטל צל ענק״.

הפרס בראשית, הוענק למייקל על זיקתו למורשת היהודית ולמדינת ישראל. הוא החתם השני של הפרס אשר מגיע למיליון דולרים. כספי הפרס נתרמו על ידי השחקן במטרה לעודד את המודעות על הפתיחות שקיימת בעם היהודי בכדי למצוא פתרונות לבעיות קיום שונות של הקהילה ברחבי העולם.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!