Search The Query
Search
גמילה
  • Home
  • בריאות
  • כיצד לבחור מכון גמילה יוקרתי לטיפול בהתמכרות לסמים: ארבע שאלות מרכזיות שעליכם לשאול

כיצד לבחור מכון גמילה יוקרתי לטיפול בהתמכרות לסמים: ארבע שאלות מרכזיות שעליכם לשאול

אלפי ישראלים פונים באופן שגרתי ל מכוני גמילה יוקרתיים בכל שנה לעזרה בטיפול בהתמכרות לסמים ואלכוהול. לפעמים קשה לבחור מכון מכיוון שיש יותר מדי קריטריונים לבדוק, ולכן פוסט זה מכסה ארבע שאלות בסיסיות שאם תצליחו לענות עליהן, אמורות לעזור לכם לבחור נכון.

שאלה 1: כמה זה יעלה?

זו לא תשובה קלה כמו שאתם חושבים שזה, מכיוון שמספר דברים נלקחים לעתים קרובות בעלויות של מכוני גמילה יוקרתיים. בידקו אודות מתקני המכון, אילו תוכניות הוא מציע בתשלום, ואיזה סוג סביבה הוא מספק. בחלק ממכוני הגמילה היוקרתיים יש תוספות, כולל מאמנים אישיים, תזונאים ומטפלים בעיסוי, בעוד שאחרים עשויים להציע מתקנים נוספים כגון בריכה או חדר כושר.

שאלה 2: היכן הוא ממוקם?

זה משנה מכיוון  שמכון גמילה יוקרתי קרוב לבית משמעו שיש לכם גישה למשפחה וחברים במידת הצורך, מה שיכול לחולל הבדל עצום בהצלחת הטיפול שלכם. זה גם אומר שיש לכם גישה לאנשי מקצוע מיומנים אם אתם צריכים מישהו לדבר איתו אחרי שאתם עוזבים את המכון.

שאלה 3: לאילו תוכניות יכול מטופל לצפות?

זה אמור להיות גורם חשוב בעת בחירת מרכז גמילה יוקרתי מכיוון שיש מגוון טיפולים המוצעים לרוב למטופלים, אך לא כל הפתרונות מתאימים לכולם. טיפול יעיל הוא טיפול שעוסק בצרכים מרובים, ולא פשוט מתמקד בהשארת המכור בבידוד. יש להתאים את התוכניות לצרכים האישיים ולשנות אותם במידת הצורך, בהתבסס על הערכה קבועה. בדקו גם לגבי סוג שירותי הייעוץ המוצעים, בנוסף לטיפולים אחרים העשויים לסייע בתהליך ההחלמה.

שאלה 4: האם יש טיפול לאחר ההחלמה?

האם מרכז השיקום היוקרתי מציע טיפול לאחר ההחלמה? שיקום סמים לא מסתיים כשעוזבים, ויש לאמץ שינויים התנהגותיים לאורך זמן. בחירה במכון הגמילה היוקרתי הנכון עושה את ההבדל בין הפסקת ההתמכרות לחוטין לבין רילפס זמן קצר לאחר העזיבה.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!