Search The Query
Search
Image

בחירת מזון לחתולים

יש תחרות רבה על מכירת מזון לחתולים שם בחוץ, עם פרסומות שמציגות הכל, החל מחתולים פרסים מפונקים שאוכלים אוכל פאטלי ממנות קריסטל ועד לחתולים רוקדים. איך יודעים מה הכי טוב? להלן מספר קריטריונים לשיפוט מזון לחיות מחמד, וכן כמה הערות לגבי תזונה בריאה לחתולים:

1. רשימת מרכיבים קצרה. בין אם אתם קונים את המזון שלכם בחנות חיות מחמד או במכולת, כלל אצבע טוב הוא לחפש רשימת מרכיבים קצרה. לא, יותר מרכיבים לא בהכרח מעיד על תזונה טובה יותר. ככל שהרשימה ארוכה יותר, כך גדל הסיכוי שמספר גדול יותר של מרכיבים הם תוספים כימיים או חומרים משמרים. אם אינכם יכול לבטא את שמם של החומרים שבמזון, רוב הסיכויים שהחתול שלכם יסתדר טוב יותר בלעדיו.

2. בשר מחיה עם שם כמרכיב הראשון. בעוד כלבים הם אוכלי כל, חתולים הם טורפים, משמע שהם צריכים לאכול בשר. על תווית מזון לחיות מחמד, "בשר", למרבה הצער, יכול להיות גם דברים כמו שאריות מגוויות או חיות מחמד שנהרגו, לכן חפשו חיה ספציפית, כמו כבש, עוף או דג. אם אתם רואים את הביטוי "תוצר לוואי של בשר", החזירו את השקית למדף בלי להסתכל עליה פעם שנייה. המשמעות היא השאריות שנשארו אחרי הוצאת הבשר. חלבון במזון לחתולים צריך להיות בטווח של 30 אחוז ומעלה. בידקו אם יש במזון מוצרי סויה והימנעו מהם. תוספת של סויה מעלה את קריאת החלבון על המזון ועשויה לגרום לו להיראות כאילו הוא מספק מספיק חלבון לבעלי החיים. בעוד שתזונה צמחונית מאוזנת בקפידה עשויה לתת לחתול את מה שהוא צריך, חלבון סויה כשלעצמו אינו טוב עבור חתולים.

3. ללא דגנים ובעיקר ללא תירס. תירס הוא מתוק ושומני, ואפילו טורפים כמו חתולים יאכלו אותו. עם זאת, הוא מספק לחתול מעט מאוד חומרים מזינים. מדוע זה כלול במזון? מכיוון שבתור סחורה זה בדרך כלל לא יקר ושומר על עלויות הייצור תוך שיפור הטעם.

4. במידת האפשר, קנו מזון המוכן מחומרי גלם ביתיים. לפני כמה שנים עשרות מזונות לחיות מחמד – אפילו כאלה שנמכרו על ידי וטרינרים – הושפעו משערוריית המלמין. מלמין, סוג של פלסטיק, התווסף לדגנים המיוצרים בסין עבור מזונות לחיות מחמד המיוצרים בצפון אמריקה. זה העלה באופן מלאכותי את כמות החלבון על המזון, והוסיף ערך נתפס, אך זה לא הגדיל את כמות החלבון האמיתית. גרוע מכך, זה היה רעיל ביותר ובסופו של דבר הרג מאות חיות מחמד. למרות שקשה להיות בטוחים בבטיחות של כל דבר, התקנות בצפון אמריקה סביב ייצור מזון לחיות מחמד הן הרבה יותר מחמירות מאשר בחלקים אחרים של העולם.
התוסף היחיד שמומלץ להשתמש בו הוא טאורין, החיוני לבריאות עיני החתול, הלב ומערכת העצבים ונמצא בבשר ופירות ים. לרוע המזל, בישול הורס את התוסף. בטבע, חתול אוכל את כל החיה הגולמית – למעט החלק הירוק והמתנודד, שהוא משאיר על הרצפה – ולכן הוא מקבל את הטאורין שהוא צריך ללא תוסף. כשאנחנו מבשלים אוכל לחתולים, עם זאת, צריך להוסיף טאורין.
תכולת אפר נמוכה במזון לחתולים תסייע במניעת אבנים בשלפוחית השתן וסתימות בשתן. שמונה אחוזים ומטה הם אידיאליים, כמה שפחות יותר טוב.

5. היו סקפטיים לגבי נחיצותם של המזונות הרבים המיוצרים כיום. לפני שנים הייתה קבוצת מיקוד בנושא מזון לארוחת בוקר לחתולים, בה אנשים רבים התלהבו לקנות לחתול שלהם מזונות שונים בארוחות הבוקר, הצהריים וארוחת הערב. חלקם האמינו בתערובת בריאות השיניים המיוחדת של Sealpoint Siamese, או במזון מיוחד אחר שהאמינו בו. לא נחוץ.
בין אם יש לכם חתולים עם שיער ארוך או קצר, חתולים שחיים בפנים או בחוץ, חתולים גזעיים או חתולי רחוב, את כולם ניתן להאכיל באותם כללים ועם אותו מזון. כך תמצאו יחסית מעט כדורי שיער. אוכל טוב, טיפוח טוב, זריקות קבועות ועכבר פה ושם זה כל מה שהם צריכים.

6. מזון יבש טוב יעניק לחתול שלכם תזונה טובה. מאכלים רטובים או לחים עשויים גם הם לעשות זאת, אך יש להם חסרונות. הם עולים הרבה יותר לקילו, והרבה ממשקל הזה הוא מים. אוכל רך נדבק גם לשיניים וסביר יותר שייצר הצטברות אבנית. ניתן להשתמש במזון חתולים רטוב לגמילת חתלתולים שרק לומדים לאכול או לחתולים מבוגרים המתקשים לאכול מספיק מזון חתולים יבש בכדי לשמור על משקל מספק. אם אתם בוחרים להאכיל את החתול שלכם במזון רטוב, זכרו את עקרונות #1–#4  בעת בדיקת האיכות.

לא מנות קריסטל או חתולים רוקדים הם שקובעים את איכות המזון של החתול שלכם. זה אפילו לא מחיר; אחד המותגים הידועים והיקרים למדי של מזון לחתולים מכיל תירס כמרכיב הראשון – ולכן הכמות של אותו מרכיב היא הגדולה ביותר.
קראו את התוויות. השקיעו כמה דקות באינטרנט בכדי לבדוק את המותג המועדף עליכם ולשאול שאלות. אולי תבזבזו עוד כמה שקלים – או שאולי תחסכו כמה. כך או כך, החתול שלכם יהיה מאושר ובריא יותר.

Amatata48

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!