Search The Query
Search
  • Home
  • גלאי עשן יכול להציל חיים – ללמוד מהמקרים הקשים ביותר

גלאי עשן יכול להציל חיים – ללמוד מהמקרים הקשים ביותר

ממש לאחרונה, בראשית שנת 2016, התפרסמה טרגדיה קשה מאד ביישוב רהט שבדרום – התברר כי בשל קצר חשמלי קשה שאירע באחד מתנורי החימום בבית, פרצה שריפה בבית, וכך שלושה פעוטות נספו בו במקום כתוצאה מחנק ושאיפת עשן. הטרגדיה ההקשה הזו, מזכירה לנו משהו חשב מאד – עד כמה גלאי עשן יכול להיות לעתים מציל חיים של ממש. מובן שיש עוד מסקנות שניתן להסיק מן האירוע הקשה הזה. להלן כמה טיפים שכדאי לאמץ על מנת שטרגדיה כזו לא תחזור אצלכם בבית – וכדי שתוכלו להציל את חייכם במקרה חירום.

כך אפשר להציל חיים

  • התקנה של גלאי עשן ואש – קודם כל, נדגיש שוב את החשיבות שבהתקנה של גלאי עשן בתוך הבית שלכם. זה נכון שהגלאים הללו אולי מכורים לכם ממקומות העבודה שלכם, אבל שימו לב שהם לא שייכים לשם בלעדית. רצוי מאד שתמהרו ותתקינו כבר עכשיו מספר גלאי עשן בתוך הבית שלכם. אותה טרגדיה התרחשה ברהט בין השאר משום שההורים לא קיבלו אינדיקציה מקדימה על השריפה עצמה, ורק לאחר שהיא התפשטה במיוחד הם הזעיקו את מכבי האש – ועד אז זה כבר היה מאוחר מידי. גלאי העשן בעצם מתחיל לצפצף ברגע שהשריפה רק מתחילה והעשן מתחיל להתפשט בחדר – וכך אפשר לדעת במהירות שיש סכנה, ואז גם אפשר להציל חיי אדם כמה שיותר מהר. שימו לב שגלאי האש שמבוססים על טמפרטורה בלבד מתאימים יותר למטבחים תעשייתיים – ופחות לבתים.
  • שימוש חכם באמצעי חום – האם ידעתם שמרבית השריפות שמתרחשות בבית – מתרחשות בזמן עונת החורף? זה כמובן לא מפתיע, כי מה שבעיקר יכול לגרום לשריפה, אלו אמצעי חימום שונים שנחשבים לא בטיחותיים. כך השימוש במפזרי חום ותנורי ספירלה, נחשב ללא בטוח בעליל. הסיבה לכך היא שאלו מכשירים שמעודדים התפתחות של קצר, והקצר כידוע לכם – עלול להוביל בתוך זמן קצר יחסית לשריפה. זה בדיוק מה שקרה ברהט – תנור החימום גרם לקצר, וכך התפתחה השריפה. מעבר לכך, אמצעי החימום הלל ומסוכנים גם כי במגע ישיר עם העור הם עלולים לגרום לכוויה – ובכך הם מסוכנים מאד לילדים קטנים. עדיף לבחור אמצעים בטיחותיים יותר לחימום כגון מזגן או רדיאטור. כמו כן בשום מצב אל תכסו שום אמצעי חום (גם לא רדיאטור) בבגדים שאתם רוצים לייבש.
  • היזהרו על ילדים קטנים – הסטטיסטיקה מראה, שממש כמו במקרה ברהט, הסיכון הולך וקטן ככל שהילד הולך וגדל. כלומר, הסיכון הגודל ביותר הוא לילדים שכבר מתחילים ללכת באופן עצמאי, אך עדיין לא ידועים להיזהר מאמצעי החימום, וגופם עדיין רגיש במיוחד. במקרים הללו – השגיחו היטב על הילדים בחורף כשאתם משתמשים באמצעי חימום!

ולהיות מוכנים לכל מצב

אנו שוב מדגישים בפניכם את החשיבות שבהתקנה של גלאי העשן בביתכם, משום שגלאים כאלו – בכוחם למנוע טרגדיות גדולות.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!