Search The Query
Search
  • Home
  • יו"ר ההתאחדות לכדורגל

יו"ר ההתאחדות לכדורגל

מזה כשנה וחצי שעופר עיני משמש בתור יו"ר ההתאחדות לכדורגל לאחר שהחליף בתפקיד את קודמו אבי לוזון שכיהן בתור יו"ר ההתאחדות לכדורגל במשך שתי קדנציות רצופות. עיני הובא לתפקיד לאחר שבהתאחדות ניסו במשך זמן למשוך אליה פיגורה ניהולית רצינית, כזו שלא תהיה קשורה לאחת מקבוצות הכדורגל כפי שהיה נהוג עד היום עם אנשים שכיהנו בתפקיד כמו אבי לוזון שהיה מזוהה עם מכבי פתח תקווה כמובן, גברי לוי שהיה איש הפועל פתח תקווה, איצ'ה מנחם שהיה מזוהה עם הפועל תל אביב ועוד רבים אחרים.

המחשבה להביא איש חיצוני לכדורגל הייתה מתוך מחשבה על עתיד הענף, רבים סברו כי הכדורגל חייב תהליך הבראה עמוק ורציני שאותו יוכל לנהל רק אדם בעל רקודר ניהולי מרשים, נטול אינטרסים לקבוצה כזו או אחרת ונטול אינטרסים לאנשים אחרים בענף. שתיים מהבעיות המרכזיות של ענף הכדורגל בארץ הם האטרקטיביות ההולכת ופוחתת של הליגה, כאשר ראשי הענף ראו חשיבות עליונה בהחזרת הקהל למגרשים, בימים בהם השידורים הישירים זמינים יותר ויותר לכולם דרך הטלוויזיה והאינטרנט, וכמובן הבעייה שאף אחד עד היום לא הצליח למצוא לה פתרון והוא הכשלונות החוזרים ונשנים של הנבחרת הלאומית שמאז גביע העולם במקסיקו בשנת 1970 לא השתתפה בטורניר גדול.

על מנת לעלות את האטרקטיביות של הליגה הוחלט בהתאחדות תחת ראשותו של יו"ר ההתאחדות הנוכחי, עופר עיני, להקים מנהלת ליגה, שהיא זו שתעסוק בכל הדברים הקשורים לליגת העל והליגה הלאומית, החל מזכויות שידור, דרך ענייני אוהדים וכדומה. בנוגע לנבחרת ישראל החליט עיני שאלי גוטמן לא ימשיך בתפקידו בתור מאמן הנבחרת, מאז כבר האחרון מכהן בתור מאמן הפועל תל אביב, והחלטה שפורסמה רק לאחרונה היא שפרננדו היירו, כוכבה בעבר של ריאל מדריד ונבחרת ספרד שנחשב לאחד הסמלים הגדולים ביותר של הכדורגל הספרדי יהיה היועץ החיצוני של הנבחרת ועימו יעבוד המאמן המיועד של נבחרת ישראל שזהותו עדיין לא נקבעה. ביקורות רבות הופנו כלפי יו"ר ההתאחדות לכדורגל על מיניו של פרננדו היירו בטענה שיש אנשי מקצוע רבים בארץ שיוכלו גם הם למלא תפקיד זה.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!