Search The Query
Search
יוגה

תרגול יוגה קריות

יוגה הינה שיטה המאפשרת שילוב ייחודי בין אימון, הנעת הגוף וחיזוקו, לבין שמירה על יציבות נפשית והגעה לתחושות מרגיעות ושלוות יותר בחיי היומיום שלנו, גם מחוץ לחדר האימון. באימון יוגה עובדים בעיקר על מתיחת הגוף וחיזוקו באמצעות הישארות לאורך זמן בתנוחות מסוימות, תוך מודעות מתמדת לנשימות שלנו. באמצעות תרגול הנשימות, שהינו מרכזי במיוחד בכל סוגי היוגה, ניתן להגיע להישגים גופניים ונפשיים כאחד. לכן, תרגול היוגה הינו כל כך מומלץ, עבור אנשים רבים שרוצים ליהנות משני היתרונות הללו יחד ולבצע חיזוק של גופם, לצד היכרות עם עולם נפשי חדש. על מנת שחיזוק זה יוכל להיות משמעותי, מומלץ במיוחד לבחור בתרגול יוגה המועבר על ידי מורה המתמחה בנושא, במקום הקרוב לביתכם. למשל, אם אתם גרים באזור חיפה והצפון, חפשו מתרגל יוגה קריות, שיאפשר לכם ללמוד באופן פרונטלי ופרטני, את עקרונות השיטה באופן מדויק שמותאם לכם.

בעולם היוגה, המצב אליו מנסים להגיע באמצעותה, מצב המתואר כתחושה של חיבור, רוגע ושלווה פנימית, נקרא "סמדהי", והוא מטרתו של כל אימון יוגה באשר הוא. עם זאת, ניתן להבחין בין מספר שיטות שונות לתרגול יוגה, הנבדלות זו מזו בדרך להגיע לשם, ובדגשים שהן בוחרות לשים.

היכרות בסיסית עם שיטות היוגה השונות

דבר נוסף שמייחד את היוגה לעומת אימונים אחרים, היא העובדה שהיא קשורה באופן הדוק לפילוסופיות ולתפיסות עולם שונות. לכן, לא נתיימר להציג כאן את כל ההבדלים בין השיטות, שנובעים מתפיסות עמוקות ביחס לעולם כולו ולא רק לאימון. נוכל להציג באופן קצר ותמציתי מספר שיטות שונות העומדות לרשותכם לתרגול יוגה. נדגיש כי מדובר בחלק קטן מהשיטות, אותו בחרנו להציג.

  • איינגר יוגה – מאופיינת בקצב אימון איטי אך מדויק, וישנה הקפדה רבה על הפרטים בשיטה, כך שפעמים רבות המתרגל מבצע תיקונים עבור כל תלמיד. שיטה בה הליווי האישי משמעותי, מאחר ויש צורך במתן פידבק לגבי השהייה בתנוחה הנכונה, ובמקביל נעשה שימוש רב באביזרי יוגה ייעודיים, שסביר שאם אתם מתחילים בעולם היוגה, לא נמצאים ברשותכם.
  • ביקראם יוגה – בניגוד לשיטת איינגר יוגה, בשיטה זו יש דגש על תיקון עצמאי של מתרגלי היוגה תוך כדי אימון, ולכן החדרים בהם תרגולי יוגה אלו יבוצעו, הינם מלאים במראות. בנוסף, יש פחות מגוון של תנוחות, והשיטה עושה שימוש רק בכ-25 כאלו. יש המקפידים לתרגל אותה בחדר הממוזג בצורה שמדמה את מזג האוויר השורר בהודו, שם פותחה.
  • אשטנגה יוגה – שיטה שמתמקדת בשמונת איברי היוגה (פירושה המילולי של אשטנגה הוא המספר שמונה). השיטה שמה דגש על תרגול שאותו המתאמן יוכל לזכור, ולכן התרגול מתבצע בצורה חזרתית הכוללת סדרות קבועות של תנועות. מבחינת התערבות מנחה היוגה, גם כאן יש פחות הערות ותיקונים, והמנחה רק מתאר באופן מילולי את הנדרש מהמתאמנים בכל תנוחה.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!