Search The Query
Search
Image
  • Home
  • פסטיבל מידברן בישראל

פסטיבל מידברן בישראל

פסטיבל מידברן נערך זו השנה השנייה במדינת ישראל ומטרתו של הפסטיבל היא להביא לידי ביטוי עצמי את נושא האמנות. הפסטיבל נערך בנגב, ברמת ציפורים אשר סמוכה לשדה בוקר והוא הגרסה הישראלית לפסטיבל האיש הבוער אשר נערך מידי שנה במדינת נבאדה בארצות הברית.

מקור השם של פסטיבל מידברן הוא מהמילים מדבר וברן באנגלית (burn).

כמו כן גם המילה מיידיות שהיא אחת מעשרת העקרונות של הפסטיבל אשר עוסק  בביטוי עצמי ובדרך מסוימת המאפשרת לחוות את עצמך בצורה מיידית ובלתי אמצעית.

עקרונות נוספים של פסטיבל מידברן  עוסקים באיכות הסביבה על ידי אי השארת עקבות בתום הפסטיבל, אזרחות וקהילתיות אשר מדברים על עשייה משותפת וחיבור חברתי תוך אחריות על שלומם ורווחתם של כלל המשתתפים. העיקרון האולי מובהק ביותר של פסטיבל מידברן הוא האי מסחריות, אין אף נותן חסות, אף חברה מסחרית והמשתתפים בפסטיבל מתבקשים שלא לבצע עסקאות סחר חליפין או כל דבר בסגנון אלא להפך! להעניק מתנות האחד לשני שזוהי הניגודיות המוחלטת למסחריות.

בשנה שעברה השתתפו בפסטיבל מידברן כשלושת אלפים איש, כאשר נבנתה עיר ארעית ברמת ציפורים ובעיצומו של הפסטיבל הועלה באש פסל ענק של איש ואישה, בדומה לטקס המתרחש בפסטיבל האיש הבוער.

השנה נוצר דיון ציבורי רחב סביב הפסטיבל וקיומו אף היה מוטל בספק בעקבות אי קבלת האישורים המתאימים מהמשטרה. תחילה אסרה המשטרה את קיום פסטיבל מידברן בטענה שעלולים להיות בו סמים,טענה אשר עוררה כעס אצל רבים מהמשתתפים בפסטיבל שביניהם אמנים ויוצרים, אשר כל שברצונם לעשות הוא להציג את האומנות שלהם בפני משתתפי הפסטיבל. אנשים רבים הביעו את כעסתם העץ בטענה שמשטרת ישראל מציירת להם פרופיל של אנשים מסוממים.

לאחר מכן, החליטה משטרת ישראל לאשר את הפסטיבל בכפוף לכך שיהיו במתחם מצלמות וכל התנהלות המשתתפים תהיה מתועדת, דבר שגם הוא עורר תגובות זועמות רבות של משתתפים ופעילי זכויות אדם.  הביקורת על המשטרה באה בטענה כי איך ייתכן שצנעת הפרט תפגע מהעובדה שהאירוע יתועד ויעקבו אחרי המשתתפים.

לבסוף לאחר כל השערוריות אושר פסטיבל מידברן 2015 במתכונתו הנוכחית כאשר השנה מעריכים כי ישתתפו בפסטיבל כ-6500 איש, ביניהם 500 מתוכם תיירים מרחבי העולם.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!