Search The Query
Search
כביסת מגבות

עצות וטריקים לכביסת מגבות ושטיחי אמבטיה

מגבות ושטיחים לאמבטיה מאתגרים הרבה אנשים, אפילו אלה שיודעים את דרכם בתפעולי הכביסה. משהו בערבוב של גופים נקיים, מים, וריח שעומד,אשר מבדיל את פריטים אלה משאר הכביסות. למרבית המזל, כמו כל הדברים בחיים, עם כמה צעדים פשוטים אפשר לחזור לדרך הטובה.

מדוע צריך כביסת מגבות ושטיחי אמבטיה באופן קבוע?

אנשים מסויימים צריכים כביסת מגבות ושטיחי אמבטיה לאחר כל שימוש, ואנשים אחרים מחכים שבועות בין כביסה לכביסה. אלה ששייכים לקטגוריה השנייה טוענים: הגוף שלי נקי לגמריי מהמקלחת כאשר אני נוגע בפריטים אלו, אז הם לא יכולים להתלכלך! אבל כל אחד שאי פעם הריח מגבת שמישהו דחף ללוקר או מוחבאת מתחת למיטה בהיותה רטובה, יודעה שזה פשוט לא המצב.

המציאות היא שכל פעם שמתייבשים בעזרת המגבת את/ה מגרד/ת תאיי עור יבש המצטברים על המגבת או שטיח אמבטיה עם הזמן. בנוסף, בד רטוב משמש מצוין כמאגר לבקטריה, עובש או לכלוך. כביסה קבועה של המגבות מבטיחים שהם נקיים בדיוק כמוך ביציאה מן המקלחת.

באיזו תדירות לכבס מגבות:

מחנה ה״כל שימוש״ לוקחים את תדירות הכביסה קצת רחוק מדי. אלא אם כן יש לכם מערכת חיסון בסיכון, או אלרגיות כבדות, אין סיבה לשטוף מגבת לאחר כל שימוש. במקום, תתכננו להשתמש במגבתכם/ן בין 3-5 פעמים בין כביסה לכביסה. שימו לב שזה לפי פעמי שימוש ולא לפי זמן. אם אתם/ן משתמשים/ות במגבת 3 פעמים ביום, היא אוגרת את אותה כמות של תאי עור מתים ומתרטבת באותה כמות אילו הייתם/ן מתקלחים/ות כל 6 ימים.

באיזו תדירות לכבס שטיחי אמבטיה:

התדירות בה מומלץ לשטוף שטיח אמבטיה תלוי בכמה הוא משומש. בשירותים בהם השימוש בתידרות גבוה כל יום, עליכם לכבס כל שבוע את השטיח. בשירותים בהם השימוש הוא יחיד, השטיפה פעם בחודש היא מספיקה. אבל, אם שטיח זה נמצא בשירותי ילדים, והמים משפריצים על הריצפה, כדי בכל זאת לכבס כל שבוע.

שׁטיחי אמבטיה העשויים מגומי לא עומדים טוב בשטיפה במכונה, אז בכדי להמנע מבלאי מהיר, יש לשטוף רק פעם בחודש. יש או להחליף את שטיחי האמבטיה מגומי בתדירות יחסית גבוהה, או להחליף בין אוסף מגוון של שטיחי גומי שונים.

טיפול ראוי בשטיחי אמבטיה:

כבסו שטיחי אמבטיה לבד, או עם שטיחי אמבטיה אחרים, או רק עם מגבות. אין לערבב מצעים או בגדים בשטיפה. השתמשו במים חמים עם הרבה אבקת כביסה. אין להכניס גומי למייבש אלא תמיד לייבש באוויר. אלה בלי גומי הם בסדר גמור למייבש. תצפו לזמן ייבוש ארוך, במיוחד לשטיחים העבים יותר.

טיפול ראוי במגבות:

טיפול ראוי במגבות מתחיל לאחר כל מקלחת. תתלו את מבגתכם לייבוש, זה מאפשר ליישור והחלקה של המגבת במקום שהיא תתקל ותתכווץ. זה מייצר זרימת אוויר ומונע מעובש להצטבר על המגבת. אין לשהליך מגבת רטובה לתוך ערסל הכביסה, אלא אם כן אתם/ן ישר עושים את כביסה זו. יש להדליק את הונטילציה באמבטיה לאחר כל מקלחת.

שיטפו מגבות במים חמים או רותחים ועל סל"ד גבוהה של המכונה. השתמשו בכוס מלאה של אבקת הכביסה, בנוסף תוסיפו או תוסף נקיון גנרי, או חומץ. תייבשו בסיבוב, וקפלו כאשר חם, או אם מתאפשר לייבש בשמש.

אם כל זה נראה מסובך, אפשר להתמש בחנות כביסה. פשוט תתלו את המגבות ושטיחי אמבטיה, השליכו לשקית, מסרו את זה לחנות וכל מוצרי האמבטיה שלכם יחזורו לכם/ן נקיים וטריים.

המכבסה של יוחאי נותנים שירות בכל אזור רמת השרון.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!