Search The Query
Search
בניית פרגולות מעץ

בניית פרגולות עץ

פרגולה מעץ – כל מה שצריך לדעת, לפני שמתחילים

כיום, כמעט בכל בית נוכל לראות עבודות של בניית פרגולות עץ . בין אם זו פרגולה בחצר, בגינה, במרפסת או על הגג. 

הפרגולה הפכה לחלק חשוב בעיצוב הבית, גם מבחינה עיצובים וגם מבחינה פרקטית כהגנה מפני השמש הישראלית החזקה שלנו.

הפרגולה היא מבנה, לרוב עשויה מעץ, שמשדרגת משמעותית את מראה הבית מבחוץ ומבפנים. הפרגולה עושה חשק לשבת תחתיה, לאכול ארוחות משפחתיות באוויר הפתוח ולארח חברים ומשפחה בנוחות ובצל. אנשים רבים בוחרים להעמיק את האלמנט העיצובי באמצעות פרחים שצומחים על הפרגולה, צמחים מטפסים או עלי גפן (מהם כמובן ניתן להכין עלי גפן ממולאים כשנחה עליכם הרוח).

מאיפה מתחילים?

אז החלטתם שאתם רוצים פרגולה, מצוין! הצעד הראשון שעליכם לעשות לקראת החלום שלכם, הוא הגשת בקשת היתר מהועדה המקומית לתכנון ולבנייה. פרגולה נחשבת מבחינה חוקית, למבנה לכל דבר, זאת למרות שהיא פתוחה ומצריכה מאתנו קבלת אישור.

תהליך הגשת הבקשה הוא פשוט מאוד לרוב ויוכל להתבצע עצמאית על ידכם ללא כל מכשולים. אנו מסייגים את נושא הפרגולות במרפסות, בהן לרוב תזדקקו לחוות דעת של מהנדס, בגלל כובד העץ על המרפסת וענייני בטיחות. בכדי להגדיל את סיכויי אישור הפרגולה שלכם, מומלץ לפני הפנייה לוועדה, לבדוק באתר הרשות המקומית שלכם, אלו מסמכים נדרשים לטובת האישור, מהן ההנחיות לתהליך הבנייה והאם יש צורך באישור שכנים לבנייה.

ברוב המקרים, תוכלו לסיים את התהליך בהגשת תוכנית אדריכלית ובתשלום חד פעמי ותקבלו היתר בנייה לפרגולה, ללא בעיות מיוחדות.

במידה ובניית הפרגולה מתרחשת כחלק מבניית בית, או שיפוץ, כמובן שכדאי להתייעץ עם הקבלן והאדריכל שלכם לטובת התאמת הפרגולה למבנה, בחירה בשלב הנכון לבנייתה וקבלת סיוע מקצועי מהם, אל מול הוועדה לאישורים.

לאחר שקיבלתם אישור לבנייה, בחרתם את סוג העץ והעיצוב שאתם מעוניינים בו, וודאו מול איש המקצוע אותו בחרתם לבניית הפרגולה, כי העץ שלכם עובר תהליך חיטוי מיוחד, הידוע בשמו "חיטוי בלחץ".

מדובר בחיטוי מיוחד שנעשה לעץ ומונע פגעי נמלים, תולעים וטרמיטים בעץ. הפרגולה שלנו חשופה לשמש ולגשם, מה שיכול להחליש את העץ ולייצר סדקים, אליהם תמיד שמחים להיכנס מזיקים שונים, שיכולים לפגוע לנו בפרגולה. עץ שעובר חיטוי בלחץ, עמיד משמעותית לפגעים אלה ויישאר עמיד ויציב עבורכם, לאורך זמן.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!