Search The Query
Search
  • Home
  • עיצוב מטבחים – מגמות

עיצוב מטבחים – מגמות

כמו כל תחום הנוגע בעיצוב, גם תחום עיצוב המטבח מושפע מטרנדים שונים, המשפיעים גם על ההיבטים הפרקטיים שלו. במאמר זה נסתכל על כמה מגמות המהוות טרנדים חמים ביותר בעולם עיצוב המטבחים בעת האחרונה.

המטבחים של היום הם לא המטבחים של פעם

נפתח בכך, שבמטבחים בני ימינו לא מקובל ליצור הפרדה וחציצה של אזור המטבח עם שאר אזורי הבית; בימינו נהוג דווקא ליצור אינטראקציה וסוג של חיבור בין המטבח לחדר הסלון ולשאר חללי הבילוי המשפחתיים. כך, ניתן לקבל חלל פתוח המהווה מוקד משיכה של בני הבית. עיצוב מטבחים בשיטה זו הופך את המטבחים לרב-תכליתיים, שכבר אינם משרתים באופן בלעדי את פונקציית הבישול, אלא משמשים גם מקום מפגש וישיבה משותפת סביב שולחן הסעודה, ללמידה ולבישול חווייתי משפחתי משותף.

טרנדים ועוד טרנדים

טרנד נוסף הבא לידי ביטוח במטבחים לא מעטים הוא מטבחים עשויי חומרים מודרניים, שלא לומר תעשייתיים, כדוגמת זכוכית ונירוסטה. מטבחים כאלו הינם קלים יחסית לניקוי ואף מצטיינים במראה ייחודי המשרד קידמה וניקיון. במטבחים אלו מקבל שלה אלמנטים מעולם המטבח התעשייתי, כדוגמת מקררי Side-by-Side, ברזים גבוהים מבוססי קפיץ וכדומה.

טרנד בולט נוסף בעולם עיצוב המטבח: צבעוניות מהסוג המונוכרומאטי, המתבססת על גוונים סולידיים ורגועים, כגון – אפור, קרם, שחור או לבן. זוהי מגמה שונה מזו שהתקיימה בימים עברו – בהם היה מקובל יותר לעצב מטבחים בצבעים ססגוניים וחמים יותר.

כאשר מדברים על מגמות בעיצוב מטבחים, ראוי להזכיר את שילובו של האי המרכזי במטבח. תוספת של אי כזה עשויה לשמש כמשטח עבודה בו אפשר לשלב כיור או כיריים, בתוספת כסאות בר גבוהים –המחליפים את שולחן האוכל המוכר לכולם, עבור אחסון כלים גדולים ומכשירי חשמל ועוד. אי המטבח נפוץ בימינו גם במטבחים בסדר גודל בינוני ומפתחים כל העת פתרונות חכמים לשילובו תוך ניצול מרבי של החלל.

רצוי שלא ליפול למלכודת הטרנד וליישמו במטבח הביתי שלכם לפני שאתם בוחנים את התאמת המגמה לאורח חייכם, לעיצוב הביתי הכללי, כמו גם לצרכיכם הייחודיים במטבח.

שאלות עליהן כלל לא חשבתם

רכישת מטבח חדש ממגוון חנויות ורשתות הקיימות בשוק היא אפשרית, אולם כדאי לשאול את עצמכם – האם לא עדיף לחדש את המטבח הקיים? ומה תהיה העלות של כל אחת מהאפשרויות? כך או כך, ראוי לדאוג לתוצאה שתהווה מטבח שיתאים לצרכינו, כולל ארונות נגישים ואם אפשר – מגירות עם פרזול.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!