Search The Query
Search
Image
  • Home
  • מרצ השמאל זה אנחנו

מרצ השמאל זה אנחנו

מרצ השמאל זה ישראל- היא הסיסמא שליוותה את המפלגה במערכת הבחירות האחרונה.

מרצ היא מפלגה אשר נוסדה ב-1992. שולמית אלוני, מייסדת המפלגה, זכתה בשנת 2000 בפרס ישראל בקטגוריה תרומה לחברה. כיום, חברת הכנסת זהבה גלאון היא זו שעומדת בראשות המפלגה ובכך ממשיכה את מאבק המפלגה בתחומים זכויות האדם והאזרח, חירות, שוויון, צדק ושלום. כיום בבחירות לכנסת ה-20, קיבלה המפלגה חמישה מנדטים ובהם חברי הכנסת: אילו גילאון,עיסאווי פרג', מיכל רוזין, תמר זנדברג וזהבה גלאון. בשנת 1992, בכנסת ה-13, זכתה המפלגה ל-12 מנדטים וזו הייתה השנה בה זכתה המפלגה לכמות המנדטים הגבוהה ביותר.

מרצ הינה מפלגה אשר שואפת לקיים צדק חברתי.  מי מאיתנו לא שמע את צמד המילים הללו,  אשר נוגע לכל אזרח במדינת ישראל. צדק חברתי הוא מוטיב חוזר במצע של המפלגה אשר שואף לעזור למעמד הביניים שרק הולך וגדל במדינתנו. מעמד הביניים מורכב בין היתר מצעירים חסרי ביטחון כלכלי אשר משכורתם "תקועה" וצרכים  הכוללים חשבונות וצרכים אישיים עולים כל הזמן. מרצ מאמינה שחובת המדינה היא לדאוג ולפעול לטובת אזרחיה ותושביה ולהביאם למצב האידאלי שהוא שוויון.

ממשלת ישראל בשנים האחרונות קידמה וחיזקה את בעלי ההון וכך פגעה יותר ויותר בשכבות החלשות. ישראל הפכה להיות מדינה בה יש את הפער הכי גדול בעולם המערבי בין העניים לעשירים. לא צריך להסתפק בנתונים יבשים , אלא גם תחושת האזרחים דורשת סדר עדיפויות חדש ושינוי מהותי.

בפן המדיני מרצ תומכת בהסכם שלום ובהידברות עם הצד הפלסטינאי, תומכת ביציאה של ישראל משטחי יהודה ושומרון וקביעת גבול על בסיס הקו הירוק. מרצ מאמינה שעוד לא מאוחר להגיע למשא ומתן עם הפלסטינים וללחוץ את היד, מרצ רוצה שלום והיא לא מתביישת להגיד זאת. המפלגה תומכת בבקשת הרשות הפלסטינית לקבל מעמד של מדינה. למרצ היו את הכוונות להפסיק את בניית ההתנחלויות, לפנות את המאחזים הבלתי חוקיים ולאפשר למתנחלים לעבור לגור בשטחי ישראל בתמורה לסכום פיצויים הולם. זו רק דוגמה אחת מתוך רבות שמרצ שאפה לשנות ובכך לתרום ולקדם לטענתם את השלום.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!