Search The Query
Search
  • Home
  • מה חשוב לדעת על דודי שמש בחורף?

מה חשוב לדעת על דודי שמש בחורף?

נהוג לרוב לציין שהתפקיד המרכזי של דודי שמש הוא לספק לנו מים חמים בחודשי הקיץ, וכמובן גם לתוך עונות המעבר. זה הגיוני, משום שישראל היא מדינה חמה למדי, ואם נבחר את הקיץ יחד עם עונות המעבר, אנחנו מגיעים ל9 חודשים בממוצע, וזה רוב חודשי השנה. בתקופה זו ,אין שום סיבה להשתמש בדוד החשמל, ובכך אנו חסוכים היטב בחשמל. אבל מה קורה בחורף? אין ספק שיש ימים רבים בחורף שבהם השימוש בדוד השמש הוא חסר תכלית – היום הוא כה סגרירי וגשום, שחייבים להדליק את דוד החשמל כדי ליהנות ממים חמים. אולם לא תמיד זו התמונה, ובכל מקרה – יש כמה כללים חשובים לשימוש עם דוד שמש בחודשי החורף.

להבין לעומק את השימוש בדוד בחורף

  • האמנם הדוד חסר משמעות? – בואו ננסה לחשוב רגע מה באמת קורה בחורף הישראלי. זה נכון שיש ימים רבים גשומים וסגריריים, אבל יש לא מעט ימים בחורף, והם בוודאי לא מיעוט מבוטל, שבהם אין טיפת גשם, אין עננים, ויש שמש חזקה למדי. פתאום לא צריך להדליק את דוד החשמל, ואז מבינים כי דודי שמש יכולים לשמש אותנו גם בחורף. זה ברור שהשימוש הוא מופחת, אבל הוא בהחלט קיים. לכן אגב, אם אתם מתבלטים האם כדאי לכם להתקין בכל לדוד שמש בבניין שלכם, קחו בחשבון שהוא יספק אתכם גם בחורף, לפחות לרבע עד שליש ממנו, אם לא יותר!
  • לוודא שהדוד יציב – בין אם החורף הקרוב יהיה סגרירי יותר או פחות, יש נושא שחשוב להקפיד עליו, וזה העמידות של דודי שמש אל מול הרוחות הצפויות. אל תשכחו שדוד שאיננו מחוזק דיו, עלול במהלך הסופות הקשות בחורף לצאת מהמקום, לעוף, ויהיה חשוף יותר לפגיעות אקלימיות באופן כללי. במצב כזה, התוצאה תהיה לא רק שהדוד לא יתפקד – אלא הוא יהפוך למפגע שעלול לגרום לנזקים קשים לרכוש ולבני אדם. לכן, חשוב מאד להקפיד לפני שהחורף מתחי, לוודא שהדוד אכן מחוזק היטב למקום שלו.
  • עוד כמה טיפולים חשובים – כשהחורף מגיע, כדאי לשקול לנקות את הקולטנים של הדוד שלכם. מדוע? משום שכך תוכלו לנצל את ימי הביניים – שבהם יש שמש, אך היא לא חזקה לגמרי. אם הקולטנים של דודי שמש יהיו נקיים מאבק, הם יתפקדו בצורה טובה יותר, תוכלו להשתמש ביותר מים חמים בדוד השמש, ולהיות תלויים פחות בדוד החשמל ובכך לחסוך בחשבון. כדאי גם לוודא לקראת החורף שבדוד אין דליפות או נזילות – כי אז לפתע בקיץ, כשתפסיקו להשתמש בדוד החשמל, תגלו שיש בעיה רצינית בדוד השמש.

לא להיות שאננים בחורף

בקיצור, זה שהחורף הגיע, לא אומר שמפסיקים להשתמש בדוד השש וששוכחים ממנו. אתם עדיין תמשיכו להשתמש בו, והוא תמיד בכל מקרה יאפשר לכם להשתמש פחות בדוד החשמל. לכן, הקפידו על התחזוקה שלו גם בחורף – ותיהנו ממנו כל השנה.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!