Search The Query
Search
  • Home
  • במה עדיך לבחור – הדברה ירוקה או הדברה רגילה?

במה עדיך לבחור – הדברה ירוקה או הדברה רגילה?

אין שום צל של ספק כי בשנים האחרונות, צף לו טרנד חדש ומסקרן – הטרנד של הדברה ירוקה. המשמעות של ההדברה הירוקה הוא שהיא פוגעת כמובן במזיקים, מסלקת ומחסלת אותם – אך היא איננה פוגעת בסביבה. המשמעות של אי פגיעה בסביבה היא שהיא איננה מסוכנת למבוגרים, לילדים, לחיות מחמד ולצמחיה – אלא היא מסוכנת אך ורק למזיק באופן ייעודי. השאלה היא כמובן, האם עדיף באמת להשתמש בשיטה זו, או בהדברה הרגילה והמוכרת? בואו נבחן את המקרים.

כל המידע האמין שקשור להדברת מזיקים והדברה ירוקה

  • אפקטיביות – יש מי שטוענים כי הדברה ירוקה איננה אפקטיבית כמו הדברה רגילה. חשוב מאד לזכור שזו טענה שקרית לחלוטין! ההדברה הירוקה אפקטיבית בדיוק באותה מידה כמו ההדברה הרגילה. אז למה לעתים חושבים אחרת? יש מדבירים שמשתמשים בשיטות רגילות שמפיצים את השמועה, שאולי מקורה בכך שצריך להשתמש ביותר חומרים מההדברה הירוקה בחלק מהמקרים.
  • מחיר – בהשוואת המחירים, הדברה רגילה היא זולה יותר מהדברה ירוקה, שכן יותר יקר לייצר חומר אורגני או טבעי שיהיה ייעודי אך ורק עבור המזיק עצמו – וזאת בהשוואה לאפשרות לקחת רעל כימי זול. כמובן שאפשר להבין, כי התוצאות הן גם בהתאם לפי המחיר.
  • בטיחות – כאן אין בכלל מה להשוות. הדברה ירוקה נחשבת להדברה הרבה יותר בטוחה מההדברה רגילה. החומרים מאפשרים לבני הבית ברוב המקרים להיות בסביבה באופן מלא (לעתים בכל זאת כדאי להרחיק תינוקות וחיות מחמד לשעות בודדות, אך לא מעבר לכך), אין סכנה לשאיפת חומר רעיל או לבליעה שלו – ואפשר להמשיך בשגרה.
  • שיטה – ההדברה הרגילה היא לרוב באמצעות ריסוס. הדברה ירוקה לעומת זאת יכולה להתבצע במגוון שיטות – ג'ל אורגני, תרסיסים אורגניים, כלובים ופיתיונות, ואפילו שימוש באמצעים ביולוגיים עבור הדברה בחקלאות (למשל – בעלי חיים שיצודו את המזיקים).

האם לעתים בכל זאת כדאי להשתמש בהדברה רגילה?

ההמלצה להשתמש בהדברה רגילה קיימת בתנאי שמדובר על מזיק שבאופן חד משמעי ההדברה הירוקה לא עובדת עליו. הטרמיטים למשל נחשבים למזיקים קשים במיוחד – ולרוב רק פיתיונות רעילים במיוחד יהיו אפקטיביים נגדם. עם זאת, מדובר על המקרים שיוצאים מן הכלל שמעידים על הכלל.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!