Search The Query
Search
צילינדר לדלת

איך להחליף צילינדר דלת בשיטת "עשה זאת בעצמך"!

הרבה סיבות יכולות להיות להחלפת מנעול הצילינדר בדלתות. אובדן המפתח, גניבה, תקלה או סתם החלפת צילינדר מטעם נוחות ורצון לשדרוג. מסיבות אלה, יוצא שכל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד לפחות פעם אחת בחייו עם משימת החלפת צילינדר הדלת שבביתו. משימה שנחשבת בעיני רבים למסובכת וכזו שדורשת לפעמים את התערבותו של בעל מקצוע.
בעיקרון, את צילינדר הדלת ניתן לתקן בקלות רבה אך צריך לשים לב לפרטים ולדיוקים הקטנים.

שלב ראשון – הדבר הראשון שיש לעשות כשמתחילים הוא לשחרר את הברגים המקבעים את לוח המגן של מנעול הצילינדר לדלת. נתחיל בשחרור הברגים באמצעות המברג ולאחר מכן נעזר בידיים על מנת להוציא אותם החוצה ונשים אותם בצד היכן שלא נאבד אותם. לאחר מכן נוציא את ידית הדלת על ידי שחרור הבורג שנמצא בדופן הפנימית שלה. את ההוצאה נבצע בעזרת מפתח אלן, מברג משושה בצורת האות ר' שמצוי בכל בית ובכל חנות כלי עבודה. לאחר ששחררנו את כל הברגים, נשלוף החוצה את הידית ואת לוח המגן.

שלב שני – הורדנו את כל הכיסויים החיצוניים שמכסים את המנעול. עכשיו עלינו לפנות אל הבריח ולשחרר את הבורג האמצעי מבין החמישה שנמצאים בדופן הפנימית של הדלת. תפקיד הבורג הזה הוא לקבע את מנעול הצילינדר למקומו. עכשיו, נביט על הצילינדר, ונראה שמסביבו ישנה לוחית מתכנת שמוחזקת על ידי 2 אומים בשני צידיו של הצילינדר. על מנת לשלוף את הצילינדר ממקומו, נצטרך לשחרר את שני האומים הללו באמצעות בוקסה וראצ'ר ולאחר מכן, נוציא את הלוחית ממקומה.
חשוב לוודא שבשמירה על החלקים הקטנים, חשוב לא לאבד אף בורג או אום מפני שלא נוכל להרכיב לאחר מכן את המנעול בחזרה.

שלב שלישי ואחרון – הצילינדר משוחרר, ואנו יכולים להוציא אותו להכניס במקומו את הצילינדר החדש. עלינו להקפיד להכניס את צילינדר הדלת בזהירות ובעדינות יתרה ולהתאימו לגלגל השיניים של המנעול. לאחר שהכנסנו אותו עלינו לקבע אותו באמצעות הבורג שהוצאנו מהדופן הפנימית בשלב הקודם.
זהו, יש לנו צילינדר דלת חדש וכל מה שנותר לנו לעשות הוא להבריג את כל החלקים חזרה למקומם. זאת אנחנו עושים בדיוק בסדר ההפוך מזה של השלבים.

וזהו, לאחר שביצענו את כל השלבים הללו, עלינו לוודא שהמפתח מתאים למנעול, על ידי סיבוב המפתח לכל הכיוונים, לענול את הדלת ולפתוח אותה כמה פעמים. במידה ולא הצלחתם, תמיד תוכלו לפנות למנעולן מומחה המתעסק במנעולי צילינדר.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!