Search The Query
Search
Image
  • Home
  • מזג אויר הרצליה

מזג אויר הרצליה

הרצליה הינה עיר חוף באזור השרון הדרומי של חבל מישור החוף, כאשר מדרומה שוכנת העיר תל אביב, ומצפונה ניתן למצוא את נתניה, כאשר ביניהם ישנם מספר קיבוצים כמו קיבוץ שפיים וקיבוץ געש ומכון וינגייט.

ממזרח לעיר ניתן למצוא את רמת השרון ורעננה כאשר ממערב הגבול של הרצליה הוא כמובן הים.

הרצליה נוסדה בשנת 1924 והיא נקראת על שמו של בנימין זאב הרצל, ומכאן שמה, הרצליה. הרצליה הוכרזה בתור עיר בשלב מאוחר יחסית בשנת 1960, כשלושים ושש שנים לאחר הקמתה ועד אותו שלב נחשבה למושבה.

מזג האוויר בהרצליה דומה לזה שקיים בתל אביב ולאורך כל מישור החוף כאשר המאפיין הראשי שלו הוא לחות יחסית גבוהה. הלחות בהרצליה ובמישור החוף כולו היא הגבוהה בארץ בעיקר בחודשים יולי ואוגוסט, כאשר פה נכנסת לתמונה השפעתו של הים התיכון בתור המשפיע העיקרי על מצב הלחות.

הטמפרטורות באזור הרצליה לא משתנות יותר מידי בין היום והלילה כמו בכל איזור מישור החוף וזאת שוב היות להשפעה שיש לים על האיזור והבריזה שהוא מביא עימו ולכן ההפרש בין הטמפרטורה המקסימלית, שאותה נהוג למדוד כשעתיים לאחר חצות היום סביב השעה שתיים ובין הטמפרטורה המינימלית, אותה אנו מודדים חצי שעה לאחר זריחת השמש היא מינימלית תודות להשפעת אותה בריזה מהים.

הבריזה באיזור הופכת את המזג אויר בהרצליה לנעים יותר ביחס לאזורים בהם אין את זרימה הרוח הזו, כאשר במהלך היום הבריזה נושבת מהיבשה לים על מנת להשוות לחצים שנוצרים כתוצאה מצפיפות האוויר ובלילה היא נושבת לרוב מהים לכיוון היבשה.

גם מבחינת משקעים מזג האויר בהרצליה דומה לשאר החלקים במישור החוף כאשר באזור הרצליה אנו מודדים לערך ממוצע של 600 מ"מ משקעים לשנה כאשר בצפון מישור החוף לעיתים מגיעה כמות המשקעים העונתית ל-700 מ"מ לעונה בעוד שבדרום מישור החוף לעיתים מגיעה כמות המשקעים רק ל-400 מ"מ.

את המשקעים באזור הרצליה אנו רואים לרוב בחודשי החורף כאשר החל מסוף דצמבר ועד לסוף פברואר, אנו מצפים לשישים יום של משקעים לסירוגין.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!