Search The Query
Search
  • Home
  • מדוע הנדסה אזרחית היא מקצוע כל כך נחשק ונדרש?

מדוע הנדסה אזרחית היא מקצוע כל כך נחשק ונדרש?

הביקוש לאנשי מקצוע בתחום של הנדסה אזרחית עולה מדי שנה והתוצאה היא גם עלייה משמעותית במשכורות. הסיבה העיקרית לכך היא שמדובר על תחום רחב, העוסק בתכן וביצוע של מבנים לצרכי התעשייה והציבור כאחד

הנדסה אזרחית שייכת לתחום ההנדסה ומתוקף כך היא מחייבת הכשרה ארוכה ולימודים מקצועיים. הדרישה לאנשי מקצוע בתחום הזה נמצאת במגמה עלייה בישראל ובמדינות נוספות בעולם. לפי נתונים המפורסמים על ידי לשכות הסטטיסטיקה, רוב המשימות המבוצעות על ידי מהנדסים אזרחיים כוללות מבנים ובניינים רבי קומות, מבני דיור ותעשייה, דרכים ופתרונות תחבורה, שדות תעופה ונמלים וגם מתקני אנרגיה, גשרים, אספקת מים וביוב ועוד. המשמעות היא שמדובר על מקצוע המקנה את ההכשרה הנדרשת לעיסוק בתכן וביצוע של מבנים לצרכי התעשייה והציבור.

הנדסה אזרחית היא מקצוע נחשק ונדרש גם בגלל שהיא כוללת מגוון רחב של תתי תחומים. בין היתר ניתן לחלק את תחומי המשנה של ההנדסה לרשימה הבאה:

א. הנדסת מבנים – כאן מדובר על אנשי מקצוע המתמחים בתכנון קונסטרוקציה של מבני מגורים, מבנים ציבוריים, אולמות וגשרים. בהנדסת מבנים הדגש הוא על חוזק המבנה ויציבותו, על ביסוסו ועמידתו בהטרחות ועל שיקולי חיסכון במשקל.

ב. הנדסת סביבה – שמירה על איכות הסביבה עומדת כיום בראש סדר העדיפויות של חברות בנייה ורשויות מקומיות. כתוצאה מכך ישנה עלייה בביקוש למהנדסים שבקיאים בתחום של הנדסה סביבתית. זהו תחום שבו נדרש ידע בבקרת איכות מים, אספקת מים, מערכות שפכים וזיהום אוויר.

ג. הנדסה חקלאית – הידע של מהנדסים בשימושי מים, קרקע וחקלאות הופך אותם לחלק בלתי נפרד מתכנון סביבה פתוחה. תחומי המשנה של ההנדסה מאפשרים לאנשי המקצוע להשתלב במהירות בחברות פרטיות ותעשייתיות ולהגיש מועמדות למשרות בכירות בעמדות מפתח.

מה המשמעות של ביקוש לאנשי הנדסה?

הנדסה אזרחית היא מקצוע נחשק שגורר אחריו עלייה במשכורות ובתנאים. המשמעות של ביקוש לאנשי הנדסה היא קודם כל תחרות עצומה בין בעלי הכשרה מתאימה, כמו גם הענקת תנאים ייחודיים בחברות השונות. אפשר להשתלב בתחום ההנדסה באופן עצמאי ולהציע גם שירותי ייעוץ יחד עם הנדסת ניהול הבנייה. תחומי ההנדסה עצמם נלמדים במוסדות אקדמאיים ברחבי הארץ והם נמשכים 4 שנים. לאחר הלימודים אפשר להשתלב במשרה בסיסית ובהמשך להגיש מועמדות למשרות בכירות יותר.

לסיכום, כל מקצוע בו הביקוש עולה על ההיצע הופך להיות נחשק ולאחר מכן גם מבטיח שכר גבוה ותנאים אופטימאליים. מהבחינה הזו אין הבדל בין הנדסה לבין מקצועות אחרים. אף על פי כן, הנדסה אזרחית נחשבת ייחודית בגלל שהיא כוללת תתי תחומים נוספים. הדוגמאות הטובות ביותר לכך הם תחומי המשנה של הנדסת מבנים, ניהול הבנייה, הנדסת תחבורה, הנדסת הסביבה וכמובן הנדסה חקלאית והנדסת קרקעות.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!