Search The Query
Search
Image
  • Home
  • חוקר פרטי – ממה עליו להימנע ואיזה אמצעי זהירות עליו לנקוט?

חוקר פרטי – ממה עליו להימנע ואיזה אמצעי זהירות עליו לנקוט?

חוקרים פרטיים המקבלים על עצמם עבודות מסוגים שונים, לוקחים על עצמם אחריות גדולה ולעתים מורכבת. חקירה פרטית היא איננה מסוג העבודות בהן ניתן לעגל פינות, להעלים עין או לדלג על שלבים, שכן חוקר פרטי מבצע עבודה המחייבת מחקר עמוק ויסודי. עליו לדעת בדיוק לאן פניו עומדות, לעמוד בזמנים, להפגין מיומנות, גמישות, דינמיות ומוכנות לכל מצב שכן במהלך חקירה פרטית, כל דבר יכול להתרחש. יחד עם זאת, חוקר פרטי המבצע את עבודותיו מחויב לשמור על כללי אתיקה וחוקים רבים משתי סיבות עיקריות:

  1. אחרת הראיות שיאסוף לא יהיו כבילות בבית המשפט.
  2. חשיפה לתביעה.

חוקר פרטי שלא מקפיד על כללי זהירות עלולים להוביל אותו להיכנס לקשר ומגע עם אנשים מסוכנים כמו ארגוני חבלה, עבריינים, שוק אפור וכו׳. כל חוקר פרטי שמוטלת עליו משימה מצד לקוח, מחויב לבדוק את המניעים של אותו אדם בכדי להימנע מחיכוכים מיותרים. כל חוקר פרטי מחויב לבדוק מי הם אותם האנשים שעליהם החקירה הוזמנה ומה הקשרים שלהם עם הלקוח עצמו. בנוסף, יש חשיבות להחתמה של הלקוח על טופס הצהרה בה הוא מחויב שלא לעשות שימוש במידע אותו הוא יקבל מהחוקר לצרכים פליליים.

תכונות אופי המאפיינות חוקר פרטי מקצועי

  • אמינות ויושר – חוקר פרטי מקצועי מחויב להציג בפני הלקוח שלו את האמת כפי שהיא, להראות לו את כל צדדי החקירה ולהסביר לו מה ההשלכות של כל דבר.
  • רגישות – חוקר פרטי עומד מול אנשים הסובלים ממצבים שונים ולעתים מרגישים חוסר אונים. אמנם חוקר פרטי הוא איננו פסיכולוג אך עליו להפגין סופר רגישות ולתת ללקוח הרגשה שיש על מי לסמוך.
  • גמישות וזריזות – חקירה פרטית היא דבר דינמי, ועל כן גם החוקר חייב להפגין דינמיות תוך כדי החקירה. עליו להשתמש בציוד משוכלל תוך כדי תנועה ולכן עליו להיות זריז ומקצועי.
  • נחישות ותעוזה – חקירה פרטית דורשת משאבים רבים כמו מחשבה ויכולות פיזיות. יש חקירות שנמשכות מעט זמן בעוד אחרות מתקדמות צעד אחר צעד בשלבים איטיים. יש מקרים בהם מגיעים חוקרים פרטיים למבוי סתום ועם מצבים כאלה יש חובה להתמודד. חוקר פרטי לעתים עומד מול מכשולים רבים. במצבים מסוימים הוא נאלץ שלא לישון ולכן חוקר פרטי חייב לעמוד במטרה שהוצבה לו.

שתפו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!